Grattis kungen!

Imorse klev jag upp kring 1 och sen for jag direkt ut och joggade med mor min. Geez, jag är ju på god väg att bli en hurtbulle. Eller kanske inte, har inte tränat på 2 månader så jag är nog en trogen soffpotatis ändå! Fast det är ju alltid bra med förändringar.

Ikväll är det då valborg, kungens födelsedag och miljontals fulla ungdommar som rullar runt i leran och bränner sig på brasan. Jag har aldrig varit riktigt förtjust i valborg, det är alltid för kallt. Man tror att det är snart sommar, så man klär sig för lite och sen fryser man hela kvällen. Dessutom har jag nästan alltid varit nyktrast på stället och tagit hand om folk osv. Ingra bra minnen!
Men, trots allt, så ska jag ge den här kvällen en chans. Det ser ändå ut att bli en bra kväll, för solen skiner nu och vi ska ha tjejmiddag osv. Men, jag lovar, jag kommer stå ute och frysa som en jävel ändå.. mååh.

Den stora frågan är idag, men tanke på kungen födelsedag; monarki eller republik? Kungen är ju världens gullegubbe men vad gör han för nytta? Kör full och får böta en liten krona, typ. Fast media har ju jättekul, de kan ju kartlägga döttrarnas liv för fullt. Det blir som fel, istället för en representant för landet så ser vi mer på kungen och company som modegurus. Stackars kungafamiljen, kan ju fan inte vara lätt att ha media uppstucket i arslet hela tiden.
tur att man inte är prinsessa, även om det var det enda man ville vara när man var mindre! thank god for that :)

Men, ikväll blir det ändå att fira kungen på allra bästa sätt. Så, jag skålar för dig ikväll kungen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0