Fylletankar

Jag tror det slog mig när jag fick ett halsband i bakhuvudet. Det var ett sånt där halvlångt med pärlor som var målade med nån färg som skulle likna guld. Någon hade kastat sitt halsband genom himlen för att det skulle försöka träffa scenen där Håkan Hellström stod, men istället träffade det mig. Tidigare samma kväll hade jag tänkt att där Håkan nu står, har jag gått flera gånger. På precis samma trottoar som scenen var upplagd på. Wow.
Men det var som sagt när halsbandet träffade mig som tanken slog mig. Han är ju bara en människa. Han har, precis som jag, skelett och en massa celler i kroppen. Vad är det som gör han, och alla andra kändisar så värst annorlunda än oss? Folk kastar deras grejer för att idolen ska ha dem istället. Och jag som bara var på en Håkan konsert, han är ju inte ens internationell. Stackars Britney och de andra i Hollywood gänget, dom måste ha det tufft, de måste ju gå omkring med ALLSMÄKTIG skrivet i pannan. Så att de tror på de själv.
Snälla, de är ju bara människor. De andas också luft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0