thoughts have crossed my mind

Jag kom på en sak imorse; De flesta vill ju att u-länder som Kina, Afrika, Ryssland att deras ekonomi ska bli balanserad och att industrin ska gå bättre för dem så att människorna i länderna får mat varenda dag och att de blir mer och mer i-länder. Men då slog det mig att Kina är större än USA och om Kina blir ett i-land så kan de bli en stormakt, större än USA. Och jag tror att USA trivs rätt bra i dagsläget att vara en stormakt, och de är väl inte så hotade av några andra länder. Men om Kina då blir en stormakt blir de större än USA, och det vill nog inte amerikanerna. Så min slutsats är den att, det finns människor som gör allt för makt.. t.o.m önskar andra mindre mat och lite pengar - för att vara den största makten i världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0