Allt för två tjugor i timmen

Så började jobbet i måndags. 06.50 var jag uppe och försökte se något genom mina halvstängda ögon. Men jag var inte ensam om att vara dödstrött, även 29 andra sommarjobbare satt på nolia och försökte hålla sig vakna. Nu är alltså jobbet igång och första dagen packade jag och några andra upp 697 väskor och fyllde dem med papper och tidningar. Igår fick vi leta domare och idag fick alla sluta kl 9. Förutom jag, Åsa, Anna och Erika. Vi slutade 3 efter att ha packat upp och vikt 1500 st t-shirtar. Yeah, what a great life. Men skrattar bäst som skrattar sist; vi börjar 10.30 imorgon när alla andra 08.00. Ha!

Det här med sommarjobb är ju en himla bra grej, men det är allt synd att man inte bor i Sundbyberg. Då hade man tjänat 96kr/h. Det känns lite surt när man själv tjänar 41kr/h. Fast då kan man ju vara glad att man inte bor i Uddevalla och tjänar 25kr/h. Man ska nog allt vara glad för det man har, men gladast är jag att det snart är över och sommaren kan börja på riktigt. Enjoy! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0