Du får mig aldrig att stå still

La dolce vita i allra högsta grad... vad är det egentligen? Enligt Olinda så är då hon Eliten och den mest lyxigaste bruttan. Om inte kläderna är Gucci, D&g, Dior eller nåt annat överklassigt (och överskattat) märke så duger det inte. Men i Olindas fall kanske hon måste ha sånna kläder för att annars har hon absolut inget att komma med. En säsong i Paradise Hotel är ju inget att ha på meritlistan. Inte heller en anknäbb. Men alla dessa dyra kläder, och "La Dolce Vita-livet", vad spelar det för roll om en komet faller ner? Eller om tsunami inträffar igen. Vad spelar det egentligen då för roll? Vem bryr sig då om en dyr tröja?
Dessutom är det så pinsamt av sveriges sk. "modefreaks" när de försöker vara något, de kan ju inte ens jämföra sig med de större kändisarna som faktiskt har jobbat lite för att nå toppen. De ser nog rätt bleka ut i jämförelse med hollywoodfolket.

Jag har börjat bli rätt less den bortskämda världen nu. Pappa betalar, in my ass. Alla är vi ju faktiskt bara människor, man kostar inte mer bara för att ens kläder gör det.
Aldrig kommer jag låta någon göra skitjobbet för mig. Aldrig kommer jag att stå still.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0