Min hatkärlek till torsdagar

Okej, det blev torsdag den här veckan med. Mina torsdagar flyter på rätt okej under skoldagen, vi har rätt slappa lektioner och slutar 13.10. Men då börjar vi 8.10, vilket betyder att man måste kliva upp före 7.. inte populärt.
Men varje torsdag efter skolan brukar alltid innehålla plugg för mig, för att det är alltid något prov på fredagar. Även den här torsdagen sitter jag med näsan i boken, Nkboken den här gången och läser om hela kroppen, matspjälkningen, blodet, skelettet och allt som hör till. Inte så jättekul, faktiskt.
Men inte nog med allt pluggande, det är aldrig bra program på torsdagar. För då har Grey's varit, OC (som har tappat stinget) också, och det är några dagar kvar till One tree hill. Och tvnarkoman som jag är så är torsdag ingen bra dag.
Fast det gäller ju att se det ljusa i sånna här tragiska situationer, alltså, om inget bra program är på tv så har jag ju tid för att plugga och kan få bra betyg. men ändå...ingenting slår en tvkväll.
så torsdagar får alltså vara min BlandadeKänslor-dag. om det nu inte vore så att en bra tv-serie börjar gå på torsdagar.. då får jag nog ändra inställning!
nu ska jag i alla fall se Vänner, för några bra program går det ju på torsdag. Sen blir det ännu mer Nk, så jag kan få det dära bra betyget. hrmpf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0