Sommarens baksida

På ett underligt vänster känns det som att sommaren är över. Jag har någon konstig klump i magen och ett annorlunda obehag om att det mesta är över. Men det är ju nu allt börjar - eller vadå?
Allt är jobbets fel. Om jag inte var tvungen att kliva upp halv 6 varje morgon här framöver hade jag nog haft en betydligt mer behaglig magkänsla.
Det kan även vara själva dagens fel. Söndagar. Förut hade jag ett bra förhållande gentemot söndagar, men jag börjar känna ett visst hat mot denna så kallade vilodag. Det är nog inte en bra dag, trots allt. Full fart mot nästa helg, för att härma Morronzoo.
Det kanske krävs ännu en midsommar och ett första dopp för att leda mig in på bättre vägar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0