Varför - varför inte, och andra oväsentliga tankar

Centerpartiet vill tydligen lägga ned CSN. Varför, har jag ingen aning om. Varför inte, har jag inte någon aning om heller, det enda som ligger inom min vetenskap för tillfället är att jag får en massa förmåner av detta CSN-medlemskap. Det är faktiskt väldigt kul att åka tunnelbana och rabatten på 10% satt sanneligen inte dåligt när jag och Zara var på Stockholmsvisit senast. Tack, CSN.
Där tog kunskaperna, och intresset, slut. Jag vet att man ska vara insatt, veta allt om allt, speciellt när det handlar om ens framtid - men jag lever för nuet. Därför befann jag mig inte i glasentrén när strejken gällande A-kassan var som hetast. Jag kan offra min vänstra tumme (som jag använder mest av alla mina tummar) på att inte ens hälften av folkhögen inte visste, eller vet, vad innebörden av A-kassan egentligen omfattar. Det där med image, det är en klurig jävel. Man är viktig och otroligt intelligent om man sitter ned på golvet i glasentrén och skriker att ingen "ska röra våra pengar!" . Image. Vad dumt.

Det är även en aning dumt att jag skriver om förflutet groll. Jag lever ju, enligt mig själv, i nuet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0