Ny granne

Igår fick jag och min skottska granne besök av två tyskar och fyra svenskar. Vi slog oss ned i vardagsrummet och jag var lite nervös inför situationen eftersom alla kunde prata bättre engelska än deras modersmål. Typ.
Detta problem löste en utav tyskarna ganska fort när han drog fram en stor flaska vodka och ställde den på bordet; "help yourself". Nervositet borta, check.
Några timmar senare sticker kalaset och jag går och lägger mig och några timmar senare väcks jag av att någon flyttar in i korridoren. 11.34 flyttar Vikram* in, en något äldre indier. Hans engelska är inte den bästa och jag ser förmodligen ganska dum ut när han frågar "vart i köket han ska lägga dammet?". Jag hänvisar till dammsugaren men han vill inte använda den, nej han vill använda händerna. Detta är fortfarande ett olöst mysterium.
Jag går i alla fall tillbaka till mitt rum och håller på att svälja min tunga när han - utan att knacka - klampar in i mitt rum. Jag tackar alla gudar att jag inte var naken. Man brukar knacka... Kulturkrock?
Han frågade i alla fall vad duschen var för något. 
Nu vill jag att min skottska granne och vän ska komma hem från stan och hjälpa mig med översättningar.

*= han heter något helt annat, som jag inte uppfattade.  

Kommentarer
Postat av: Vikram

Halo Im Vikram. I Am from India. I speek no good english and not swedish eter. you be my friend? I like to have blond swedish friend to play wit. We can go swim and run naked together in the park in night. XoXo / Vikram the Indian guy

2008-08-25 @ 23:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0