Vuxenpoäng och snuttefilt

08.00 väcktes jag av min överambitiösa mamma som ansåg att vi - familjen - var tvugna att vara ute i tid för att hinna med alla ärenden. Som vanligt hade hon rätt, och den här gången var det inte så irriterande, för nu handlade det om lägenhet 217. Och som vi har jobbat idag.
Vi började som sagt innan soluppgången och fram till 19.00 har vi handlat möbler och allt som hör till. Jag andas inom 19,7 kvadratmeter och det finns ändå så mycket att inhandla inom denna bitterljuva kategori. För visst är det förjävla tråkigt att handla disktrasor och tvättmedel, men det handlar trots allt om ens eget välmående.
Och miljoner timmar och 25 tända ljus senare sitter vi är, jag och syster, i min nya lägenhet (det är egentligen bara ett rum, men det är så mycket roligare och vuxnare med lägenhet).
Under dagen har två frågor cirkulerat i min medelmåttiga hjärna: "tänk om jag skulle flytta till Uppsala istället, hur skulle det då gå med alla möbler osv?" och "Hur skulle jag klara mig utan min familj?"
Jag har inte tänk påbörja en snyfthistoria, men jag har dock tänkt nämna att min syster ska sova över hos mig, den allra första natten i lägenheten. trots att hon missar ett fotojobb och trots att hon har en enorm hemlängtan. Bara för att jag inte vill sova själv, och för att det är min första natt som student.  Creepy.
Nu ska vi fortsätta se Elizabethtown, som är en utav de tre filmerna jag har inhandlat till min alldeles egna DVD-spelare. Hihi. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket område bor du på? : )

2008-08-21 @ 11:56:42
Postat av: Orvar

Tjena snygging! Själv bor jag också i student"lägenhet" i Ume nu, vi kanske kan träffas och snacka lite, vi "färskingar" så att säga, lära känna varann litegrann inför terminen. jag ska gå MKV och bor på labratoriegränd om du ville veta ;) skriv tillbax så kan vi kanske byta nummer? Puss gullet! / Orvar

2008-08-21 @ 17:37:12
URL: http://orvarkor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0