Råkkbåttum?

Idag, i Teknik(!)huset, påbörjades moment fyra, som helt enkelt handlar om att vara kreativt lagd och tålmodig. Som jag tidigare nämnt hatar jag verkligen pillerjobb och min fantasti sträcker sig inte långt. Denna "brist" upptäckte jag redan på lekis när alla andra barnen klippte väldigt rakt i jämförelse med mig. Men jag var i alla fall klar först - det enda som räknas.
Idag började vi i alla fall med HTML, XHTML, taggar, body, head och kärnfysik. Den nya läraren lider förmodligen av futuristiska tvångstankar, då han lyckades klämma in en hel bok av ord som syntaxer, på bara några sekunder.
Mitt mod dunsade ned jämsides med mina fotknölar och min motivation stack till en hjärnvrå där jag inte kan nå den. Då, när jag mådde som sämst över mig själv, vräkte läraren ut detta:
-"Ni får räkna med att sitta väldigt länge och pyssla med detta. Ni kommer att stirra er less på en och samma millimeter och för allt i världen inte förstå varför det inte ser rakt ut."



Kommentarer
Postat av: zaz

Haha! Jag ser framför mig hur du halsar i dig kaffe.

2008-12-08 @ 21:26:40
URL: http://saratanskanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0