God morgon

Jag vaknar av något som jag identifierar med en knackning. Yrvaken letar jag i mitt minne efter något som orsakar denna knackning. När jag hör hur någon använder sig av en nyckel och låser upp min dörr tjuter varningssignalerna - jag måste klä på mig, någon kommer in i mitt rum. Jag studsar upp ur sängen och hugger tag i mina pyjamasbyxor som jag slängt av mig i sömnen. Då, när jag står i mitten av rummet med håret spretandes åt alla håll (vissa av er hade använt er av ordet "knullruffs"... Det gör inte jag) och med pyjamasbyxorna i händerna, äntrar min hyresvärd. 
När hon får syn på mig börjar hon klumpigt ursäkta sig och stänga dörren. Det slår mig att jag ger intrycket av inte vara ensam i rummet, att jag inte öppnat dörren eftersom jag tumlat runt (eller jökat, som herr Kjell skulle ha sagt). Hela situationen blir mäktigt genant och jag springer ut i korridoren och bjuder in henne till rummet igen. Hon gör sin obligatoriska lägenhetskoll på tre minuter, sen sticker hon och lämnar mig klarvaken med tre nya räkningar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0