Det är konstaterat

Vi står på dansgolvet och försöker dansa, trots att alla vet att vi inte kan. Kyckling- och förnedringsdansen är underskattade.
I alla fall, vi står och dansar. Helt plötsligt försvinner alla människor runt omkring mig och jag ser hur två argsinta (underdrift) grabbar kastar glas mot varandra. Detta upptäckte jag alldeles för sent. Alla andra hade ju, som tidigare nämnt, försvunnit därifrån i rädsla. Fanny och Camila förklarar min sinnesstämning och försenade insikt på detta sätt: "Det såg ut som att du letade efter fjärilar". Förmodligen sant och väldigt oturligt, för när jag väl inser att ett slagsmål äger rum ett andetag ifrån mig så inträffar olycka nummer tre. Jag får en spark, eller möjligtvist ett slag (?), i vaden.
Min vänstra vad har nu har antagit en fördubblad storlek, jag haltar och blåmärket är omänskligt stort.
Det står klart att jag gjort något väldigt hemskt och får betala hela kalaset med min kropp, i äkta karmastyle.

Fotnot:
Grabben som fick ta störst smäll kunde förse en hel nation med blod. Han fick en glasflaska saftad i ansiktet av en inhyrd massmördare. Och där, mitt i smeten, stod jag och letade efter fjärilar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0