Bakgrundsinformation

Blev just skjuten rakt i hjärtat av den enda kommentaren till mitt tidigare inlägg. "Oerhört konstig enkät" säger Anonym och jag gråter. Men jag tar åt mig av kritiken (eller vad är det egentligen?) och kör lite bakgrundsinformation.

Omgivningen diskuterar fördomar gentemot andra religioner. En tanke och en luddig observation växer sig fast i min relativt medelmåttiga hjärna:
>När ickemuslimer tänker på muslimer verkar det som att, i de flesta fall, en arg man med getskägg dyker upp i tankarna. Islam brukar alltså oftast (kan lika gärna vara aldrig, som sagt en luddig observation) förknippas med arga män
>När ickehinduer tänker på hinduer verkar det som att, i de flesta fall, en glad familj - glad man - som dricker te och äter frukt dyker upp i tankarna. Hinduismen brukar alltså (kan lika gärna vara aldrig, som sagt en luddig observation) förknippas med harmoni.

Fotnot: jag skyller allt på media.

Syftet med mina öppna frågor var alltså att ta reda på om detta var mer än en luddig och osann observation.
Hoppar att Anonym känner sig nöjd annars finns jag här, jämt och alltid. Enbart för din skull.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag brukar läsa din blogg, och är inte anonym för fem öre. En av de bättre bloggarna jag brukar orka läsa faktiskt (:

2008-02-07 @ 18:53:41
URL: http://danielwiklund.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0