Det ogillade träsket.com

Vad är egentligen meningen med Facebook? Mina vännerförfrågingar har nått sin kulmen och... då är det inte roligt längre. Facebook avslöjar absolut INGENTING. Här är man ute efter smaskiga detaljer (jag är inte nyfiken, jag vill bara veta) men besvikelsen är lika stor varje gång jag klickar mig fram bland tusentals namn:
Sex: Female
Interested In: Men
Hometown: Piteå

Men trots min stora frustration över denna sida (som dessutom äger alla dina bilder som du lägger upp) kan jag inte ta det stora steget och gå ut ur Facebook. Det känns helt enkelt som att jag missar något, när jag egentligen vet att det enda jag förmodligen lär missa är att någon person har fått 87 % i en moviequiz.
Konsekvenserna av medlemsskapet är dessutom enorma: fyra miljoner nya mail - varje dag.
Är någon med mig? Ska vi gå ut ur Facebook tillsammans? Ska vi ta steget? Ska vi bli De Omutbara?

Jag är ju faktiskt tjejen som ännu inte vågat avsluta mitt lunarmedlemsskap. Det krävs ett extremt grupptryck, med andra ord.

Kommentarer
Postat av: LieMie

Facebook är nog dessvärre rätt överskattat. :P
Besök gärna min blogg. Mvh LieMie

2008-02-18 @ 21:43:30
URL: http://liemie.blogg.se
Postat av: Desiré

hehe jag håller med. Okej va lunar, den har hängt med sen man va 14,.. d svider lite. men facebook. Just d med bilderna att dom äger dom. OGILLAR JAG SKARPT!

2008-02-18 @ 21:45:17
URL: http://avantgardephoto.blogg.se/
Postat av: Harald

Jag kan stolt säga att jag besegrat facebook. Var junkie där en period, men bestämde mig för att avsluta kontot.

Men det räcker ju inte... kontot finns fortfarande kvar i servrarna.

Efter en del mailtjatande får jag detta...

"Hi Harald,

We have deleted your profile information and removed your email address from our login database.
Please let me know if you have further questions or concerns.

Thanks,

Dori
User Operations
Facebook"

Victory is mine!

Take care

/H

2008-02-18 @ 21:49:00
Postat av: Mewsick (mewsick.blogg.se)

Likväl som Harald (=friend) har jag sagt upp mitt facebookkonto som ett resultat av en infallsimpuls - jag tog förnuftet tillfånga. Denna facebookfeber verkar ha övergått i en mildare version av värmeslag (fler och fler lämnar träsket), och snart har väl alla fått bukt med sig själva och tagit chansen att ge facebook's crew en rejäl baddning.

2008-02-18 @ 22:00:06
Postat av: Josse

Jag är med dig Alex! Har länge funderat på vad som är kul med den där sidan ens, den är faktiskt riktigt tråkig och det händer absolut ingenting där.

2008-02-20 @ 11:19:09
URL: http://josseandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0