Nu börjar sportlovet

Vaknar med andninsbrist och konstaterar att 2008 är inte året då mitt immunförsvar bryter mot traditionen: sportlovet firas än en gång med en massa, massa snor.
Men trots röd näsa, rinnande ögon och kronisk huvudvärk kommer jag att tillbringa mitt sportlov på följande vis:

- Läsa böcker. Tips för dig med beslutsångest:
Jag vill skratta: Sista chansen - Marian Keyes.
Jag vill gråta: Allt för min syster - Jodi Picoult.
Jag vill bli medveten: Bokhandlaren i Kabul - Åsne Seierstad.
Jag vill bli less: Livstid - Liza Marklund.
Jag vill göra slut på lidandet: HP and The deathly hallows - J.K Rowling.
- Ta tillfället i akt och freakplugga. Lärarna verkar tycka att sportlovet är ett underbart tillfälle att låta oss elever lida genom att placera ett fett (observera det obehagliga ordvalet) prov om hela EU, ett fett prov om modernismen och inlämningen/slutprodukten av PA efter lovet. Kör så det ryker, typ.
- Inte besöka innerstan i alla fall - vem bestämde att sportlovet skulle placeras en vecka för tidigt? En hel vecka kvar innan studiebidrag och därmed går jag, och förmodligen en massa andra fattiga elever, miste om fika med kompanjoner och ett fräscht vårmode.
- Göra ingenting. I denna kategori räknas tvspel, Top Model-repriser och hänga med hunden.
- Ta hand om huset på maxnivå; "ni är ju lediga". Det går inte att motargumentera och jag kommer att bemöta min disktrasafobi ett antal gånger för mycket denna vecka.
- Se en massa filmer! Började redan igår med ett Star Wars-maraton.


Kommentarer
Postat av: Yammi

Å star wars in my heart!

2008-02-23 @ 15:01:13
Postat av: mikaela

fan vad jag hatar att vara ledig. Mamma gör det
jväligt svårt att jnuta av
lovet. >:(

2008-02-27 @ 19:11:33
Postat av: fett förvånad

alexandra..är det verkligen du som skriver ?

2008-03-04 @ 01:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0