Vad är the Grudge ens?

Jag har alltid gillat sjukhus. Det har nog något med min självcentriska sida att göra: "var har du ont? du ska få lite penicillin." Jag gillar när folk pysslar om mig, och eftersom min familj tycker att jag känner efter alldeles för mycket (okej, ibland, men bara ibland!) så mår jag alldeles utmärkt på sjukhus eventuellt vårdcentraler. De tar mig ALLTID mig på allvar!
Men även solen har sina fläckar och i detta fall består fläcken av den lilla infliken och det blyga citatet: "vi ska ta ett litet stickprov..."
Absolut Torr och kungafamiljens deodorant kan ställa sig i skamvrån. Skinnet på fingrarna blottnas upp och russinfingrar är vid det här laget bara förnamnet. Min blick börjar flacka och svarta fläckar skymmer mitt synfält. 
Översvämning i tårkanalen och demonen (sjuksköterskan) ler igenkännande mot mig: "Det är inte farligt, över på en sekund! Nu ska vi inte överreagera."  
Sedan kommer det "lilla sticket" och mitt goda uppförande går i pension. Jag börjar vifta med den fria handen och sjunga lustiga melodier. Ibland uppkommer även små salivbubblor. 
Sedan kommer blodet och där slutar mitt minne.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0