Sa du "I-landsproblem"?

Idag är jag less på användarnamn och lösenord. Vartenda internethak kräver medlemskap och, visst, det är gratis det och det går fort. En superbra idé. Men när man har femtioelva användarnamn och därmed även femtioelva lösenord blir det en aning svårt att hålla koll alla bokstäver och siffror. Och nu sitter jag här. Obenägen att ta mig in på min Internetbank. Egentligen använder jag mig aldrig av det där skräpet, det är för abstrakt för mig (Erik H. Erikson hade haft en del att säga om mina... svårigheter). Men just idag vill jag verkligen ta mig in på något som förmodligen kommer vara nödvändigt för mig i framtiden. Jag vill liksom bara checka läget, om allt är som det ska.
Men här sitter jag och testar mig fram mellan AlexandraA, AlexandraAndersson, Alexandra1989, AlexandraAndersson1989, Alexandra02, Alexandra0202, Alexandra89 och till och med Paalex (!). Herregud. Lösenordet ska dessutom stämma överens, och där har jag ännu fler alternativ.
Måste in på banken och prata med den trevliga damen... IGEN.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0