Det måste bero på mig

Idag hade vi ett jättestort samhällsprov, det var dessutom ganska svårt. Jag har ingen aning om hur det gick, kan bli vilket betyg som helst, men jag firade i alla fall att det äntligen var gjort genom att gå och fika med Sara och Evelina.
Idag har jag utsläppt hår med ett fint svar spänne som håller luggen ifrån ögonen. Visst är det snyggt med lugg men så himla jobbigt. Funderar på att spara ut den. Jag har på mig min gråa klännig från MQ med volang, lila strumpbyxor och en...AAAAAAAAAAAAAAH!

DET GÅR INTE!

Kanske beror det på mig, på en gräns i min tankegång eller att hela mitt förnuft skriker "NEEEJ!". Jag kan verkligen inte skriva om sådana saker. Vem bryr sig egentligen om vad jag har gjort under dagen? Vem bryr sig om vad jag på mig? Och slutligen: hur kan tjejen försörja sig på detta?!
Att läsa om andra människors vardag ligger i för sig vid mitt intresse, eftersom jag lider (och njuter!) av en extrem nyfikenhet. Poängen med detta är som redan nämnt att människan tjänar miljoner på detta vardagsnöje. Jag kan räkna upp hur många som helst i Piteå som skriver om sin vardag - och gör det så mycket bättre. Vad som skiljer bloggarna åt är att hennes besökarstatistik är skyhög och därvid ligger mitt största frågetecken.
Jag blir fan inte klok på människor. Det måste bero på mig, för att halva Sverige verkar ju tycka att hennes blogg är den bästa läsningen.

Kommentarer
Postat av: Richard Langs

Har du ingen facebook nu for tiden? Forsoker du vara rebellisk genom att ta bort din facebook? inte coolt Alle...

2008-03-05 @ 22:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0