Du drar skam över blondiner, Bingo

Diskussionen handlar om p-medel för män och Magnus Betnér argumenterar för och hävdar att:

1. "...män har makten i samhället och att manliga preferenser styr. Det är självklart enklare att lasta över frågan om preventivmedel på kvinnorna så de får mixtra med sina kroppar och psyken istället för att män ska behöva det."
2. "Bieffekterna av p-piller är ju inte direkt någon hemlighet och ändå är det snarast ett krav för kvinnor"
3. "Man kan ju redan se framför sig hur män kommer att argumentera mot ett p-medel som stänger av spermieproduktionen med uttalanden som 'jag tänker inte chansa med min kropp, jag är ingen försökskanin'. Tänk då på att kvinnor har gjort det i 50 år för att vi ska slippa."

Bingo Rimér, å andra sidan, är mot, och påstår sig vara det på grund av faktumet att "det finns män i hans omgivningen som han inte skulle lita på om han var kvinna".
Detta anser Rimér:

1. "Sex är ett ansvar. P-medel likaså. Tänk på det! Använd gärna p-medel om du är en pålitlig kille. Men om du är tjej: dra på honom en kondom ändå. Det kan ju vara en kille från min bakgård och då är det dubbla gummi som gäller".
2. "De (killar) måste lära sig att avstå från sex, sprit och sena nätter på krogen - helt enkelt visa att de är mogna att använda skydd. Och inte bara se det som ytterligare ett argument för att slippa dra på sig en kondom".

Så, han menar att problemet ligger vid att killar inte är pålitliga, att vi tjejer ändå har ansvaret att "dra på honom en kondom ändå". Och enda sättet för en kille att vara pålitlig är att ha förmågan att kunna avstå från sex, sprit och sena nätter på krogen. För att om de vill ha sex (herregud, så oansvarigt), dricka sprit eller vara ute på krogen - då är de opålitliga kåta djur som drar över så många brudar de bara kan utan att skydda sig.
Menar han att vi tjejer har det fulla ansvaret i alla lägen för att killar som sägs vara pålitliga är ändå inte lika pålitliga som tjejer, rent generellt, är?
Bingo har alltså argumenterat för att killar sätter på allt som kommer i deras väg och att tjejer måste passa sig för den kåta besten som finns inom varje kille.
Än en gång är det vi tjejer som måste ta ansvaret för att killar inte kan sköta sig, eller vadå?
I sådana fall skulle jag säga att problemet ligger vid att killar inte har någon självbehärskning och att folket dessutom accepterar det. DET är det verkliga problemet, om det som Bingo hävdar är sant.

Nu är jag jävligt less på Bingos ljusa huvud som alltid bländar mig i varje tidning jag väljer att lägga mina ögon på.
Han borde verkligen byta umgänge när en utav hans kompisar "har satt på 200 tjejer det senaste året och inte testar sig för könssjukdomar, eftersom han då måste äta antibiotika och därmed inte kan dricka alkohol." Att "den kompisen inte är unik" är ju för fan skrämmande: byt umgänge!

Kommentarer
Postat av: Maja

Haha Jesus Christ! Läste det där jag med, blir måttligt pissed off.

2008-03-24 @ 19:48:03
URL: http://www.majaroslund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0