Svenska folkets innelista

Framgångsrika ungdomar är något jag verkligen hejar för. Överallt träffar man på framgångsrika människor med en låg ålder och självklart tänds en avundsjuka inom mig, men den är liten. Glädjen över att unga människor får ta plats är däremot större. Men sedan händer detta mig:
"Sedan gick jag på ett café och drack lite kaffe med mina vänner, eeeh, ah. De va kul, riktigt trevligt. Nu äre då freeeedag och eeh, ah. Det är mysigt. På svenskalektionen såg vi Troja och ja. Jag gillar verkligen sånt där. Nu äre ju lov också och eeeh, ah. De är skönt. Det blir lite fest hos mig imorgon ska bara fixa någon som ska gå på Systemet och eeeh, ah. De blir mysigt."
Filmen som är på youtube utklassar "Pippifittan" i meningslöshet och jag kan för allt i världen inte förstå vad det är jag ser. Syster är lite mer uppdaterad och berättar för mig att detta är den omtalade BlondinBella. Tjejen som är - ja, vad är hon? - 17 år och har en utav Sveriges mest kända bloggar. Om jag inte misstar mig är hennes blogg även hennes företag och här kommer det värsta: hon tjänar pengar på den.
Hur bra som helst att människor tjänar pengar på sina bloggar och texter, men seriöst? Bloggen består av:
1. "Idag åt vi glass och såg på Melodifestivalen, jag hatar Linda Bengtzing!"
2. "Åh suck, jag som skulle sluta med kolhydrater"
och slutlligen
3. "Den här klänningen är såååå fin!"
Tjejen har, liksom några andra, dessutom börjar med att videoblogga. I videorna får vi tittare se en tjej som pillar sig i håret hela tiden och som pratar om sin dag och dess händelser. Sååå intressant.
Hur fan kan tjejen tjäna pengar på det där?! Hon är dessutom känd; "nu ska jag googla mig själv, det var längesedan sist."

Det värsta med det hela är inte att jag faktiskt läst hennes blogg och sett hennes videor (ett steg närmare självmord) utan nej. Det värsta är att jag, i och med detta inlägg, gör gratisreklam för henne för att en sak är säker:
direkt efter Du har läst detta kommer Du att besöka hennes blogg. Varsågod, BlondinBella, din besökarstatistik ökade helt plötsligt med cirka fyra personer.


Kommentarer
Postat av: Josse

Visst känner man en viss dödslängtan växa inom sig?

2008-03-02 @ 23:01:49
URL: http://josseandersson.blogg.se
Postat av: Anonym

haha kung!

2008-03-04 @ 20:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0