Världens sämsta veckostart

Idag stötte jag och crazy Castor på en bortsprungen hund. Castor blir överlycklig över att träffa en ny kompis, jag blir förbannad över det maniska juckandet jag måste bevittna.
Enda numret jag kommer att tänka på är 112 så jag ringer dit, och hör och häpna: ingen svarade! Vad lever vi i för samhälle när larmcentralen inte svarar?
Vid andra försöket svarar en sur man och ger mig ett annat nummer - hur ska jag kunna veta vilket nummer det är till polisstationen? Jag är ju ute i skogen, mitt i ingenmansland! Här finns inga telefonkataloger och jag tänker inte slösa pengar på 118 118, någon måtta får det lov att vara.
Än en gång får jag möta polisen, under loppet av enbart 12 timmar. Stammar mig fram i dialogen och får en lätt hjärtklappning. Jag beskriver hunden som en "brun golden", men får mig en knäpp på näsan när det tydligen är en engelsk setter (?).

Kommentarer
Postat av: Josse

Det är faktiskt skivat smör Alex, och jag tog bilden med grönsaker på i hopp om att folk ska tro att jag faktiskt är nyttig. Frågan är ju om det verkligen funkar?:P

2008-03-27 @ 02:40:32
URL: http://josseandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0