Bli ditt ultimata du!

Var alltid jättetrevlig, även om du hatar alla i rummet. Hälsa glatt, låt läpparna möta öronsnibbarna. Var jämt jämt jämt glad, skratta åt vartenda skämt, även om du inte tycker att det var roligt. Om du har svårt för att låtsasskratta så öva hemma framför spegeln.
Mingla som du aldrig minglat förut. Presentera dig för så många du bara kan. Du kan föra en tävling med dig själv där du ska hinna hälsa och småprata med så många som möjligt under tjugo minuter.
Klä dig alltid modeinriktat, på det sättet ger ett intryck att du alltid är väl uppdaterad. Sminka dig inte för mycket, gränsen mellan stylish och slampa är hårfin och enbart få kan balansera rätt.
Läs så många intellektuella böcker som du bara kan, på det sättet bevisar du att du inte bara är ett skal utan att du även har några indianer i kanoten. Drick kaffe från en termos så att du framstår som den miljömedvetna typen.
Och till sist: var dig själv! Du är unik (precis som alla andra).
(Källor: diverse tjejtidningar och Blondinbella)


Såja. Nu är jag redo att bli "mitt ultimata jag". Men herrgud, tänk om jag har missat en punkt? Tänk om det finns ett till krav som jag bara måste följa för att lyckas i världen och känna mig nöjd med mig själv? Tänk om just det kravet var det viktigaste, som skulle få alla andra att tycka om mig...
Och tänk om jag inte skrattar åt vissa skämt? Är jag inte den som man ska vara då?

image59
Googlesökning: den perfeka tjejen
(relativt mycket smink, men hon kanske kan det där med att balansera?)


Kommentarer
Postat av: alexandra

nej då är du inte dig själv, då är du inte unik!

HAHAHAHA, sick!

2008-05-13 @ 17:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0