Ondska har ett nytt ansikte

De bor tre grabbar (inkorrekt definition) från Bangladesh i rummet bredvid. Jag har bara pratat med Vikram (ni vet) men de andra har jag inte så stor koll på. Jag befann mig i alla fall i köket tillsammans med en utav grabbsen, den långe, alldeles nyss. Detta hände:

Långa grabben: Hur mår du?
A: Jag mår bra, hur mår du själv?
Lg: Tja...
Lång tystnad
Lg: Jag mår inte så bra. Jag saknar min familj, min mamma, och jag kommer inte att träffa dem på tre år. Jag har väldigt tråkigt hela tiden och mitt liv ser likadant ut varje dag och det är väldigt kallt. Mitt liv är väldigt ensamt.
A: Det blir bättre, hejdå.

Jag vet inte hur jag ska hantera upptäckten av sidan hos mig som är så elak att Cruella ryser.


Kommentarer
Postat av: Mikaela, syster, övermakten

Jag måste säga att du har en tendens att alltid skriva om din klantiga sida här på bloggen. Hur tror du att människorna som läser får sin uppfattning om dig?



Annars så har jag just in inlett min första vecka på Kappa Smurfit. Ett trevligt litet kontor jag har nu bosatt mig i, med dator, egen kaffekopp och obegränsat med kaffe endast 4m ifrån mig. Min handledare Ulf Jonsson (nä, Anders Lindberg, men Ulf "uffe" låter mycket roligare) är en trevlig och livlig liten prick på sisådär 50 mogna år.

Snart ska jag och din fader (som alla tyckte var så roligt då jag berättade om att du var lik honom) äta från Kappas egna restaurang- fläsk, korv, kok potatis och löksås... smaskens!



må makten vara med dig.

2008-12-01 @ 10:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0