Sauron, Megatron och Putin slår till

En ruta med ett utropstecken eller något liknande dök upp på min dataskärm. Jag började i alla fall tänka på fara.
Rutan visade att jag hade tre olika virus på min dator, men att räddningen fanns vid att trycka på knappen Rensa. Detta tyckte jag lät riktigt bra, ta bort skiten bara. Nu har jag mot bättre vetande installerat ett virus. Virus är aldrig kul. De kommer från ingenstans och mitt utomordentliga virusprogram brukar ta bort dem. Men den här gången kom viruset inte från Landet Ingenstans, denna gång installerade jag viruset. Jag INSTALLERADE viruset. Nu går det inte att ta bort och det blockerar 95 % av alla hemsidor. Ett mirakel att jag kunde logga in här.
Som vanligt ringde jag till pappa.


[...]
A: Men du lyssnar ju inte på mig, jag kan inte komma in på några hemsidor alls! Jag kan inte komma in på Ad-Aware.
P: Men du lyssnar ju inte på mig, du går in på Ad-aware och sen...
A: Men du lyssnar ju inte på mig! Oj... vänta nu, jag kunde komma in. Download Free eller?
P: Ja, och sen ska du...
[...]
P: Men tyst nu och lyssna på mig.
A: Men du kan vara tyst själv och lyssna på mig, hör du inte vad jag säger?
P: Men Alexandra...
A: Men Alexandra mig inte! Jag har gjort precis som du sa.
P: Gör nu precis som jag säger...
A: Varför ska jag installera ännu ett program? Det känns som om jag sprayar parfym på svett.
P: ???
A: Nu har jag laddat hem det, vad gör jag nu?
P: Du tar datorn till din farbror. Jag kan ingenting om sånt där.

Som vanligt kunde han inte hjälpa mig. Nu ska jag gråta blod och ta ut min ilska på någon/något annat.

Kommentarer
Postat av: bouba

haha, men alleballe... hur lyckas du gå på en sådan sak... låt mig gissa...



Windows Anti-virus program 2009 , sen laddar den i någon sekund sedan säger den du har 3 virus.. ? stackare.. kan hjälpa dig när jag kommer hem från sthlm! :P

2008-11-08 @ 18:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0