Jag, SOLO och lyckan

Jag har under en lång tid varit väldigt less tjejtidningar. Varje vecka är det en ny mascara som gör underverk, men när jag väl ska köpa den så befinner jag mig i ett träsk av franska apostrofer och jag kan för allt i världen inte komma ihåg om det var Mascará de Loux eux douz noir crablé eller Mascará de Loux eux douz noir cablé no. 2. Jag blir så less! 
    Men det är inte det som är den egentliga orsaken till varför jag bojkottat dessa tidningar. Det är klyschan om batningsreportage på ena sidan och självförtroendeartiklar på den andra som ligger bakom min överanvända kräkreflex. Frågan om jag ska vara snygg och olycklig eller ful och lycklig har blivit för svår att besvara, så jag har helt enkelt slutat köpa tidningarna.
    Så en dag kom jag över tjejtidningen SOLO och allt är nu så himla solklart! Denna utomordentligt smarta tidning har slopat de motsägande reportagen och har istället tagit hela konceptet till en ny nivå - de har slagit ihop dem. I ett och samma reportage har de lyckats få in ungefär följande: "Slopa dieten och älska dig själv - så går du ned i vikt". Helt underbart! Argument som fastslår att du aldrig kommer att se ut som en kändis och att det är lika bra att du börjar älska dig själv förstärks av experter med olika titlar, samtidigt som då detta ska få dig att gå ned i vikt.
    Det enda jag behöver göra nu är att börja älska min kropp precis som den ser ut och inte låta mig drabbas av alla hetsande kroppsideal, för det är då jag kommer att gå ned i vikt och därmed passa in i dagens ideal. HURRA! 


Ps. I och med ihopslagningen av reportagen fick SOLO två sidor över, som de istället fyllde ut med att Lindsay Lohan har käkat ADHD-piller. Hur bra är inte det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0