FpFb*

När det inte var något potentiellt ragg som ville bli pals med mig på Fb, utan mamma, fick jag en nervös fnizzattack. För visst kommer hon hitta något som hon kommer ta upp med mig i ett typiskt "Alexandra, kan du komma hit?"-snack. Egentligen har jag ingenting att dölja, jag är ganska ärlig. Men jag vet att hon inte vill se bilder på mig när jag dricker direkt ur tequilaflaskan. Eller när jag dansar på bardisken utomlands. Inte för att det någonsin har hänt...
   Det hela är väldigt bitterljuvt, eftersom det samtidigt är väldigt humoristiskt att följa min mammas vardag genom diverse statusändringar, såsom "Susanne Andersson ser på Efterlyst". Sedan kan jag även se hur hon är numera är "listed as married". Det kommer heller inte dröja länge förrän hon har ett album med massa bilder på Castor, Björn Gustavsson och pappa. Hon kommer förmodligen döpa albumet till "Album".
    När föräldrar äntrar ungdomarnas selektiva cybervärld blir det oftast väldigt roligt. När vi förut inte kunde uttala farmor, mjölk eller åska korrekt skrattade de åt oss. Nu är det vår tur att skratta åt dem och deras variabla status. Eller som när en utav grannarna skapar en grupp som heter Åsgatans vänner. Det låter som en sekt. Men det är en fin tanke och jag joinade på en gång.


*= föräldrar på Facebook. Up and coming.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0