Jag åldras

1. Igår led jag av halsbränna. Någonting brann inom mig, inte som en dålig metafor, utan på riktigt. Har aldrig förut känt något liknande, men förstod på en gång att det var halsbränna. En typiskt du-vet-när-du-känner-det-grej. Kollade med en internetdoktor, och jag måste säga att orsakerna är föga smickrande; graviditet, övervikt och andra ångestframkallande faktorer. Skyller dock på alkoholen, som i för sig är ångestframkallande, den med.

2. Måste betala på vårdcentralen (hälsocentral, fnys) och är numera så fattig att jag sprang ut i hissen efter följande sms:
"Det ligger tre kronor i hissen, skynda!". Att vara fattig känns å andra sidan lite mer ungdomligt, woho!

3. Snackade recept hur länge som helst sist jag var hemma. Ska börja använda sambal oelek oftare, helt klart.

4. Mina visdomständer har börjat växa. Så himla jobbigt med mer kött i munnen. Lät äckligt med ökad köttvolym, men så äre! Har tillbringat dagen framför spegeln för att försöka "fånga ögonblicket". Ser allt en liten bulle, täckt av KÖTT.

5. Har blivit beroende av handkräm. Snart kommer jag förmodligen flytta tuben till fönsterbrädan och smörja in mina händer innan jag släcker lampan.


Är bara en tidfråga innan jag börjat tjata om min biologiska klocka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0