Mina ekonomiska problem

För fyra månader sedan klev jag upp tidigt, tidigt på morgonen och flyttade alla ljusstakar på hela övervåningen till vardagsrummet. Därefter kokade jag vatten och gjorde i ordning fil, flingor och hallon (givetvis från Euroshopper, bästa hallonen i stan). Morgonpasset, som precis börjat, trillade ut ur radion medan jag krånglade på i köket. Sedan tände jag alla ljus, ströp radion, lindade in mig i favoritfilten och såg The Big Bang Theory medan jag åt frukost. 42 avsnitt, 42 morgnar och femtioelva miljoner stearinljus. Människor som lätt blir rastlösa, eller vanliga människor över huvud taget, skulle kalla denna tid för "understimulerande". Jag, som älskar energisnåla sysselsättningar, hade kunna fortsätta i all evighet med min arbetsfrihet om det inte vore för mina finansiella behov, som tyvärr puttade mig in i en period utan TBBT, P3 och ljus. Nu kliver jag upp för att gå till jobbet och när jag inte är där så brottas jag med en massa vuxenrelaterade uppgifter. För, just det, när man jobbar ska man ju vara vuxen. Man ska handla, laga mat, jobba, tvätta, stryka, mangla, skrubba, putsa och älska fredagar. Och klaga på vädret, som om det spelade någon roll.
    Det är faktiskt inte så kul att tjäna pengar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0