Ett litet nyp.

Förra helgen var jag på en fest i Stockholm för utflyttade pitebor, anordnad av just utflyttade pitebor. Kvällen var på alla sätt alldeles utomordentligt rolig. Dagen efter sitter jag och anonym vän och går igenom det som bör efter en fest, då hon (ja, det är en hon), berättar att en kille tagit sin tumme och sitt pekfinger och nypt henne i stjärten. Jag blir förvånad, visst har min vän en helt makalös bakdel, men den tillhör ju henne och om man nu vill lägga in stöten, varför nypa någon i stjärten? Vilken reaktion hade stjärtnyparen egentligen förväntat sig? "Så. Himla. Gullig! Och modig! Nyper mig bara sådär! Han är säkert väldigt intresserad av att ha sex med mig, så låt oss dra en liten snabbis i toabåset här bredvid". Jag vet inte riktigt, andra kanske tycker att det är trevligt, men jag hade i alla fall fått ont både i bakdel och själ. Nåväl, min vän fortsätter och berättar att det inte är något ovanligt. Varje gång hon är hemma i Piteå blir hennes stjärt alltid utsatt för nypare. Jag, som aldrig blivit utsatt för dessa övertramp, frågar om det händer henne i andra städer också, men enligt henne händer det bara i Piteå, om man nu inte räknar med denna pitefest. Denna företeelse skickar mig genast i väg på orsaksjakt. Är pitebor mer intresserade av stjärtar än resten av Sveriges befolkning? Har pitebor svårt att prata i samband med alkoholintag? Har pitebor lägre självförtroende än andra och vågar därmed inte ta kontakt på annat sätt? Frågorna är givetvis fler men det finns egentligen bara en sak att göra. Nästa gång jag och min vän befinner oss på fest tillsammans med pitebor ska jag hålla i nypkikaren och så fort jag ser en potentiell stjärtnypist kommer jag att hugga. Låt Piteå vara nypfritt.


 

PS1. Min vän är på något sätt inte försvarslös men i och med stjärtens ofrånkomliga position är det relativt svårt att se när någon smyger sig på.

PS2. Givetvis har jag ingenting emot av mottagaren tillåtna nyp. Är ju inte den som är den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0