Såhär i mitten av månaden

Jag vill vara rik. Inte tramsigt "rik på kärlek", jag vill ha pengar. Det är dock lite knepigt för jag är inte ett dugg intresserad av de yrken som sägs vara ekonomiskt gynnsamma. Jag har dessutom inte betygen för det och absolut inte orken att försöka få dem. Nej, jag är lat. Tanken på att producera kreativitet, kämpa och slita och framför allt riskera att misslyckas, får mig att vilja krypa under täcket med ett dussin Trisslotter. Tyvärr är täcket köpt på IKEA för en tjuga och ja, just ja, för att kunna köpa ett svindyrt och gosigt flufftäcke måste jag tjäna pengar. Inte vinner jag några stora summor genom Triss heller, jag vinner inte ens en ny lott. Därför måste jag dra av mig det flufflösa täcket, slänga på mascara, kamma håret, gå till skolan och vara high-five-smart. Om jag inte är det, om jag bara är lite sådär mellanmjölkad, då kan jag lika gärna fortsätta med IKEA-täcken, gamla kläder och billig mat. Men jag vill ju kunna strosa omkring på någon saluhall och köpa en egen jävla överklassko, inte ett halvt kilo "blandfärs" från Euroshopper.
    Således måste jag antingen bli mer taggad, eller debattera för högre lärarlöner, så att Daniel kan ge mig den där kon. På det sättet slipper jag köpa den själv, vilket i sig verkar rätt jobbigt. Är ju lat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0