Morgonrutin: second edition

Efter gårdagens inlägg blir jag nykär i min morgonrutin och hoppar snabbt ned i sängen för att invänta sömnen, som ska leda mig till den efterlängtade morgonen. Men jag är pigg. Jättepigg. Läser några reportage i Filter. Läser Border Crossing. Snurrar. Fryser och drar på mig pyjamasbyxor. Kommer på att jag inte har skrapat helgens Trisslott och är snabbt på benen. Ingen vinst, inte ens en 25-kronare. Sängen igen. Post-Triss-svett. Av med byxorna. Rull, rull, rull. Daniel har också svårt att somna och väljer att tända lampan för att läsa. Gud, vilket irriterande sken. Drar täcket över huvudet och svettas ännu mer. Lyckas somna, trots kommande ögonskador och svettpölar.

Vaknar av känslan att nu, just nu, händer det något. Jamen visst, precis nu börjar mitt seminiarium, det sista innan tentan på fredag. Äter upp mina ord från igår och smaken går att jämföras vid morgonandedräkt.

Tar en lång promenad för att skaka av mig ilskan, handlar kläder på Myrorna och köper finfrukost. Har inte öppnat boken ännu men vi har däremot dragit igång en lammstek. På en måndag! Kan återigen stå för gårdagens ord som helt plötsligt smakar djurunge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0