Här händer det grejer

Är kreativt död. Mina tankar snurrar mellan inredning, nya kläder, skola, böcker och matlagning. Att tänka på mat gör jag i och för sig jämt så det är inte så nytt, men annars har jag upptäckt att det är väldigt tillfredsställande att tänka på nya gardiner, trevliga tröjor och intellektfrämjande kurstexter. Men inte föder det någon kreativtet hos mig. Jag kikar på gardintyget och kan för allt i världen inte hitta någon litterär vinkling i det. Kan ju ingenting om sömmar eller tyg. Eller gardiner.
    Livet är för tillfället otroligt dramafritt. Visst är jag med om saker, exempelvis ägglossning och två nya finnar, men jag hittar ingen bloggig ingång i dessa händelser. Började lite smått att knepa på äggets resa genom stockarna men kom på att jag inte kan någonting om det. Blir helt ärligt lite yr när jag tänker på kroppens insida. Tål inte sådant. Så jag tänkte på mina finnar men det var roligare att klämma dem än att skriva om det. Så jag gjorde det, klämde dem. Det var roligt. Såja, ett litet blogginlägg. Känns bra. Vi hörs vid nästa finne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0