Pluggar. Såatteh.

Skolan tuffar på i rasande fart. (Förlåt, alla SJ-resenärer, för att jag applicerar "tuffar" i samma mening som "rasande fart". Vill inte på något sätt påminna er om er tuffigt ofartiga tillvaro.) Egentligen ska jag i skrivande stund vara djupt försjunken i "Window on the United States" men jag finner det svårt att koncentrera mig.
    I ett försök att bli piggare har häller jag i mig tusen liter kaffe, men somnar. Vaknar med koffeinmärkt magont. Vill bota värken och slukar en morot, som istället får mig att längta efter choklad. Pumpar Mozart (tydligen ska klassisk musik vara koncentrationshöjande) men somnar igen. Vaknar och börjar läsa. Märker att jag inte läser i boken, utan på baksidan av den. Tydligen har författaren varit professor vid Uppsala Universitet i flera, flera år men flyttade 2006 tillbaka till USA. Varför flyttade han, frågar jag mig. Kan det bero på att han hittade svensk kärlek, flyttade till Sverige för att sedan skilja sig? Hittade han svensk kärlek, flyttade till Sverige och tog med sig kärleken till USA? Är han en brottsling på flykt? Saknade han Twinkies för mycket för att leva i ett Twinkie-fritt land? Kan han svenska flytande? Skulle han gilla mig om han fortfarande var lärare här? Har han varit i Norrland? Kanske till och med i Piteå? Kan han i sådana fall ha kört förbi mitt hus? Vad tyckte han om det? Såg han hur fin min hund är? Åh, min hund. Undra vad han gör just nu... Ringer mamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0