Kaffe

Under de två senaste veckorna har jag studerat som aldrig förr. Mina två första salstentor stundade och jag ville gardera mig med så pass mycket kött på benen att jag inte kunde använda jeans längre. Upp tidigt för att låta hjärnan gå på högvarv till sent på kvällen. Som avslutning på min pluggperiod besöktes jag och syster av fina föräldrar, och tempot har varit intensivt. Ett helglångt träningspass där vi har letat de allra mumsigaste fiken, snurrat tusen varv runt Domkyrkan i snålblåsten, sprungit till tågstationen, hittat busshållsplatser och försökt koka ihop ett schema som passar alla.

Det har varit helt underbart att älska och bli älskad men det måste ha tagit på mina krafter, för under gårdagskvällen sov jag med vidöppen mun redan vid 22-nyheterna. Snarkade mig förbi morgonens föreläsning med gott samvete och stappalde upp ur sängen kring tio. 12 timmars sömn gör absolut avtryck på hjärnan som kändes lika krämig som lördagens räksoppa. Hej och hå, ut på morgonpromenad. Efter 50 minuter piggnade jag äntligen till, mest tack vare förbipasserande av Hudsalong Europa - Alla raser välkomna.
    Jag kunde inte riktigt bestämma mig för om det var helt absurt, eller genialt. Om salongen ägs av en vit människa känns det tvivelsutan farligt. Men om salongen har en ägare med utomeuropeisk bakgrund, hur uppfattas namnet då? Hm. Svårt.

Efter en andra titt kunde de djupa och ack så politiskt aktuella tankar släppas: Hundsalong - Alla raser välkomna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0