Jävla populärkultur.

Sedan Ally McBeal har jag varit David E. Kelley evigt tacksam. Nu har jag börjat se Boston Public. Till min stora förtjusning är serien bättre än vad jag trodde och det allra bästa är att en av karaktärerna åkte direkt upp på min favoritlista. Han slår bort Richard Fish, John Cage, Lafayette, Bree Van de Camp, Sheldon Cooper, Marshall Eriksen, Cappie (Greek) och ja, till och med Gordon Ramsey, som jag anser spela en modifiering av sitt underbara själv. Den som sopar banan med alla dessa utmärkta karaktärer är Harry Senate. Han är en lärare. Han är allt jag någonsin har kunnat drömma om i en serie.

Under den tredje säsongen av BP tar Kelley min absoluta favorit, trycker ihop honom likt en tomburk och pantar honom. Han är förstörd. Och det är för sent. Han lämnar serien. Jag är i sorg. Det är sjukt, jag vet, det är bara en serie. Men det gör precis lika ont som när Dumbledore dog. Precis så pissigt jävla ont.

Kommentarer
Postat av: Jontte

Kom gärna in på min blogg och tyck till om mina olika hårfärger! Skulle verkligen behöva din hjälp med att bestämma!

2011-10-29 @ 20:21:56
URL: http://jontten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0