Hur jag ska bli rik

Jag lägger ner mycket tid på att fundera på hur jag ska bli rik. Det kanske låter som om jag prioriterar finansiell rikedom, och det gör jag också. Många problem hade blivit lösta, nämligen. Jag skulle inte slösa bort pengarna på show off-trams, utan jag vill bara sluta diska, städa, tvätta och hålla andan vid ICA-kassan. Jag vill också ha ett stort, nyrenoverat hus vid Bodsjön, lägenheter i världsstäderna och några betjänter. Och en massa hundar som har blivit tränade (av andra, exempelvis betjänterna) att lyda min röst som om den vore lag.

De mest sannolika tillvägagångssätten jag hittills har funderat ut är följande:

 

1. Vinna på Triss.

2. Vara snäll mot någon på gatan som visade sig vara ensam och rik, som tilldelar mig hela rikedomen i sitt testamente och dör kort därefter.

3. Mickan blir rik och anställer mig som "Sällskap" med en månadslön på några miljoner.

4. Startar ett företag som växer och som sköter sig själv, så jag kan ägna mig åt annat. Typ dricka GT.

5. Trillar ner i ett hål i marken men istället för att komma till Alices konstiga värld, så hamnar jag i von Ankas jävla valv. Han ger mig hela skatten för att jag... är snäll. Sedan flyger jag hem.


Kommentarer
Postat av: AnnaA

Jag älskar din blogg. Jag tror att jag börjar fatta twitter, men jag fattar inte riktigt hur man gör. Men det är också bra. Kram!

2012-05-01 @ 12:40:18
URL: http://annalundstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0